A. Specjaliści i dyżury dla Rodziców

Psycholog

mgr Beata Kubska

Zajęcia z dziećmi

Dyżur dla Rodziców
(po wcześniejszym kontakcie osobistym lub za pośrednictwem iPrzedszkola)

Logopeda

mgr Violetta Łęska
Zajęcia z dziećmi

Dyżur dla Rodziców
(po wcześniejszym kontakcie osobistym lub za pośrednictwem iPrzedszkola)

B. Wsparcie udzielane dzieciom


Nasze przedszkole oferuje swoim podopiecznym zajęcia z zakresu logopedii, psychologii, pedagogiki specjalnej (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, terapię pedagogiczną).


Udział w zajęciach możliwy jest:

  • na wniosek wychowawczyń grupy, po obserwacji dziecka i jego umiejętności;
  • na podstawie zaleceń z poradni psychologiczno-pedagogicznej (jak uzyskać wsparcie w tym zakresie – informacje znajdują się w zakładce „Jak uzyskać pomoc?”)

Zajęcia logopedyczne – prowadzone indywidualnie z dzieckiem. Celem tych zajęć jest usprawnianie funkcji warunkujących prawidłowy przebieg nauki mowy i mówienia, stymulowanie procesu nabywania kompetencji i językowych, usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej, pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy, prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.


Zajęcia z psychologiem – podczas tych spotkań dziecko pracuje z psychologiem indywidualnie, a celem podejmowanych aktywności jest wspieranie rozwoju przedszkolaka w obszarze społeczno-emocjonalne, a także poznawczej i motorycznej.

C. Jak uzyskać pomoc?

Udział w zajęciach ze specjalistami pracującymi w naszej placówce możliwy jest: - na wniosek wychowawczyń grupy, po obserwacji dziecka i jego umiejętności; - na podstawie zaleceń z poradni psychologiczno-pedagogicznej.


Przedszkole nr 100 Mali Poznaniacy podlega pod
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 2 w Poznaniu
ul. Chociszewskiego 56 (budynek przy Szkole Podstawowej nr 90)
60-261 Poznań
tel. 61 852 85 58


Jakie kroki podjąć, jeśli chcą Państwo udać się do Poradni:
1. Konsultacje z wychowawcami dziecka.
Nasze nauczycielki to doświadczone pedagożki z wykształceniem kierunkowym. Podpowiedzą na co zwrócić uwagę, pokierują Państwa działaniami, a także zaproponują działania wspomagające rozwój dziecka do stosowania w środowisku rodzinnym.


2. Wizyta w poradni – umówienie terminu.
Zanim poradnia przyjmie dzieci i ich rodziców, konieczne jest wcześniejsze umówienie się na spotkania. Warto zrobić to z dużym wyprzedzeniem, aby proces diagnostyczny przebiegł spokojnie i w odpowiednich terminach (jest to bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o dzieci realizujące roczny obowiązek szkolny).


3. Wniosek o wydanie informacji o dziecku.
Po umówieniu terminu w poradni, wracają Państwo do przedszkola, gdzie przed wizytą w poradni (najlepiej 3 tygodnie przed terminem wizyty) wnioskują Państwo w sekretariacie przedszkola o wydanie informacji o dziecku, którą przygotowują wspólnie wychowawczynie grupy oraz specjaliści, który współpracują z Państwa dzieckiem. Po złożeniu wniosku do placówki, wychowawczynie i specjaliści mają 14 dni na sporządzenie właściwego dokumentu. Dlaczego należy czekać z wnioskowaniem o informację o dziecku do terminu wizyty w poradni? Czasami czas oczekiwania na wizytę w poradni to kilka miesięcy. Posiadanie aktualnej informacji o dziecku wpływa na usprawnienie procesu diagnostycznego prowadzonego w poradni, a także jest wsparciem dla specjalistów, którzy odnoszą się do aktualnych informacji o rozwoju dziecka.

4. Wizyty w poradni – proces diagnostyczny.
Zgodnie z terminami i instrukcjami uzyskanymi w poradni, udają się Państwo z dziećmi lub samodzielnie na rozmowy, badania z odpowiednimi specjalistami. Proces diagnozowania w poradni może trwać od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.
5. Otrzymali Państwo diagnozę z poradni – co dalej?

Udostępnienie otrzymanych dokumentów z poradni (orzeczenia, opinii, wskazówek i instrukcji) w sekretariacie przedszkola do którego uczęszcza Państwa dziecko sprawia, że wychowawcy i specjaliści pracujący w placówce mogą rozpocząć planowe i systematyczne działania wspomagające rozwój dziecka. W wielu przypadkach szybkie zdiagnozowanie oraz wdrożenie działań wspomagających powoduje podniesienie umiejętności dzieci w stosunkowo krótkim czasie. Kluczem do sukcesu jest szybkie rozpoznanie trudności, wdrożenie działań wspomagających i współpraca specjalistów z Rodzicami dziecka, aby całościowo stymulować rozwój dzieci.

D. Wzory dokumentów

Wniosek o wydanie informacji o dziecku